Les peces teatrals i altres creacions de La Medusa intenten remoure i commoure, provocar un instant d’emoció, que les paraules i les imatges deambulen pel cap i per l’ànima per molt de temps

Dramatúrgia

La producció d’obres escrites és lenta però constant. La creació d’obres i d’escriptura estan fetes a foc lent. Sònia Alejo ha estrenat més obres de les que ha publicat. Hi ha un interés major per l’escena que per l’edició, el que fa que les publicacions de La Medusa (Sònia Alejo) siguen escases.

Actualment, presidenta de l’Associació Valenciana d’Escriptores i Escriptors de Teatre (AVEET) i exerceix activament per la defensa de l’autoria viva.

Relació d’obres escrites fins ara

La vida inventada de Godofredo Villa, 2017.
Residencia SGAE-ULTRAMAR 2017 tutoritzada per Maribel Bayona.
Lectura dramatitzada en la Sala Ultramar.

Tanatos show, 2015. Estrenada al Corral de Comedias de Xilxes.

El gronxador, 2015. peça breu que gira en torn a la visió de Sònia Alejo del fet d’escriure.

Cendres, 2010. Premi Evarist Garcia.
Estrenada a la Sala Arniches d’Alacant. Edició de la Diputació d’Alacant.

Obres col·lectives i tutoritzades per Paco Zarzoso:
El último final, 2010. Lectura dramatotzada en el Centre Escalante.
La ronda del miedo, 2012. Estrenada en Sala Ultramar.
Abelles, 2013. Estrenada en sala Matilde Salvador pel grup de teatre de la UV.

Teatre
document

Indagar en el passat per a entendre els silencis dels present, les abséncies que resten per sempre i els parèntesis buits de contingut és una constant en moltes creacions de La Medusa.

Des de 2012, La Medusa ha creat diferents peces de teatre document per a l’espai públic en el que ha tractat temes com la proclamació de la República, la repressió franquista exercida cap a les dones, La Guerra Civil o l’exili. En aquestos treballs, combina sempre documents històrics, dramatúrgia i poesia visual.

Rutes del Memorial Democràtic

Peces de teatre document, itinerant i per a espai públic sobre la memòria històrica.

2018 – Cultura y educación: el alma de la vila.

2017 – El cor obert d’una vila (evacuats, refugiats i exili a la vila).

2016 – Veus de l’oblit (la pressó de la Mercé a Borriana).

2016 – L’esclat de la Guerra Civil: la vila ferida (80 anys de la Guerra Civil).

2015 – Preguntem el passat (repressaliats a les comarques de Castelló).

2014 – Memòria del 31: temps d’esperança (l’arribada de la República a la vila).

Espais no convencionals

Crear dramatúrgies a partir d’un espai és un camí molt transitat per a La Medusa: carrers, places, escales, barris, terraces, jardins, cotxeres, magatzems, corredors, museus, aules, etc. Qualsevol espai pot ser un disparador d’històries

Peces creades per a espais no convencionals

Duel de tastavins, 2015.
Peça de teatre breu. Estrenada en la Fira de Teatre breu La Ravalera, Castelló.

Zona X, 2012, 2013, 2014.
Lectures eròtiques dramatitzades. Fira del Llibre i paratge natural el Termet de Vila-real.

Kroma, 2013 i Ponts de veu, 2015
Textos per a intervenció multidisciplinar en l’Espai d’Art El Convent de Vila-real.

Peces diverses per a visites teatralitzades a exposicions i museus de Vila-real.
Entre 2013 i 2016.

Tot esperant…, 2010.
Textos per a intervencions urbanes.

El viatge dels còmics, 2009.
Escenes per a mercats medievals.

Col·laboracions

Quan les meduses s’agrupen i naveguen juntes reben el nom de flor.

Els camins de la creació son llargs i cal triar bona companyia, però també és estimulant canviar o afegir-ne de noves en alguns trams, deixar que altra porte la motxila o encapçale i guie la comitiva.

La Medusa, col·labora , de manera habitual, en les dramatúrgies de Visitants des de 2012 i està sempre a l’escolta de noves propostes que encaixen de manera orgànica amb ella…o no, de vegades cal explorar també fosses abisals.

Peces creades amb col·laboració

Classe, 2017.
En col·laboració amb Teatrencompanyia.

Olea, 2016.
Peça de teatre-dansa per a carrer. Producció Visitants.

Tempus, 2016.
Intervenció urbana. Producció Visitants.

Pluja de paraules, 2015.
Intervenció urbana. Producció Visitants.